Inte jag som är falskast

Vem är det som är falsk??
Den som bara följer sina drömmar eller den som lovar och bryter??
En sån sak som du gjorde gör man fan inte...
Inget av det.
Jag har förlåtit så enormt mycket.
Jag har förlåtit saker du inte ens vetat om har krossat mig totalt.
Men du vill bara såra.
Kan säga dig att det hade inte funkat.
Men en sak är förjävlig.
Att du ville göra något bara för att såra.
Du kan bara gå och dra någonstans.
Du vet ingenting om mig.
Och dig litade jag på.
Du sa att du var min vän.
Såhär gör man inte mot vänner.
Inte ens mot de som en gång var vänner.
Men det känner du väl inte ens av.
Ingen skuld.
Ingen ånger.
Märker inte av att du sårar.
Eller så njuter du av det.
Lever av mina tårar.
Det är så mycket du inte vet.
Men nej, jag säger inte, för de skulle inte göra annat än att såra.
Och till skillnad från dig så njuter jag inte av andras smärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0