Basket är det viktigaste i mitt liv, sen kommer feta rim, sen tecknat, sen majs, och sen, kommer du

Happhapp, nu har jag typ jättetråkigt... Har gått igenom alla mina klänningar och insett att mina senaste är de bästa(A) De andra är lika smått, ja, bara fel^ Började tänka lite på hår och grejs också... De flesta som känner mig vet nog redan om att jag är smått hårberoende;) Men, det tar tid att lära sig hur ens hår fungerar och hur man kan fixa det bra^ Just nu har jag det oftast rätt enkelt, hade en period när jag fixade luggen mycket, har den istället klippt på ett bra sätt nu så den lägger sig rätt ändå, ungefär så är också resten av håret=) Senast jag klippte mig var frisören helt underbar, tyckte inte hon verkade så jättebra först men... När hon sa saker som verkligen beskrev hur jag vill ha håret som jag inte ens nämnt så var jag såld. Creative zone är guld! Stort tips på dem!
När jag vill fixa håret har jag lite olika sätt, oftast har jag i mousse varje dag och fönar sen upp och ner, blir lite mer volym då och moussen jag har är också värmeskyddande, aldrig värmeverktyg utan skydd! Går inte att säga det tillräckligt många gånger, håret förstörs snabbt och det vill vi inte. Right?;) För lite mer fixfix kör jag på vax, saltvattenspray(skaffaskaffaskaffa!) hårspray och ibland glansspray också. Inte för mkt vax innan t.ex. plattång, locktång mm, enligt mig blir det för tungt och kan se lite typ, fettigt ut... Så fungerar det på mitt hår, men som sagt, olika för alla! Vill man däremot ha en helt rak och platt lugg är det bra med lite vax innan, följ upp efter plattången med en kam så blir det nice;)
När det kommer till tvätt så inte för starka medel och inte för ofta, finns lite olika sätt att detoxa håret, har man länge tvättat varje dag med shampoo och balsam så ser det lätt skabbigt ut efter bara någon dag. Jobbigt right? Helst ska man ha shampoo max 2 dagar i veckan, men gå från 7 till 2 direkt är juh inte direkt bästa idéen^ Testa istället bara balsam typ varannan dag, när det gått ett tag så använd bara vatten, balsam, shampoo+balsam, börja om.
MEN! Viktigtviktigt, ska man locka håret med vanlig locktång så inget balsam samma dag, helst inte dagen innan heller, håret blir för mjukt och håller inte, med iCurl funkar det dock bra även med balsam=)

Mitt balsam är för närvarande slut och har lite beslutsångest för närvarande så jag har använt endast dubbeldusch eller bara vatten ett tag nu, funkar bra det också! Bara man lär känna sitt hår så är det lätt att fixa och greja så som man vill ha det=)


Nu ska jag fortsätta kolla tv och sega, inte kommit ett ända barn och tiggt godis än! Apropå det kanske jag borde ta på mig något annat än morgonrock.... xD Pokpokhejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0