Berlin del 1

Oops(A) Råkade sno med mig mammas dator ut i solen, fett mys! Lovade juh att uppdatera massor idag, så det får jag göra! Men är juh massa mysig sol ;) Borde jobba också men hittade en gigantisk tusenfoting som ville äta upp mig när jag bröt bort en lös bit så... Måste återhämta mig! Iaf, BERLIIN!

Ja, hela året har man väntat på att få dra med hela tyskagruppen till Berlin, och resan blev verkligen helt perfekt, bättre än jag tror många räknat med faktiskt.
21 maj tog jagoch Jen tåget mot Arlanda, väl framme är det juh helt kaiko att lyckas hitta men vi lyckades lokalisera delar av grupp Boman och kände oss nöjda med det, lustigtvid under nog kom alla i tid, utom lärarna, något vi vande oss vid under resan kan man juh säga xD Checkade in och gick genom larmgrejerna, finns inte mycket jag hatar mer! Köpte lite dricka på andra sidan och väntade på planet.
Väl framme fick vi gå en bit till bagaget, helt okej väder var det juh också^ Ett fenomen vi märkte rätt snabbt var hur förtjusta tyskarna måste vara vid tutande ljud, helt plötsligt när vi tagit ett par bilder trodde vi att flyglarmet gick, visade sig vara ljudet som visade att bagaget började komma... Allt kom fram bra och vi gick till bussen som skulle ta oss till stan. Efter bussen blev det tunnelbana i 16 stationer med ståplats... Och efter varje station tutade det innan dörrarna stöngdes. Nu talar vi inte om något klent pipande utan de första gångerna hoppade man verkligen till, man vande sig dock rätt snabbt.
Vi överlevde mirakulöst färden och kom fram till vår station Möckernbrücke och hittade hotellet(typ hotell iaf)
Fixade lite i rummen och tog oss sen till Potsdamer Platz vilket slutade med lunch på Asia Gourmet för mig, Jen och ett par pojkar. Helt underbar thaimat de har i det landet, snabbt och gott! Efter någon timme åkte vi till Kurfürstendamm, kollade på lite stuffs och var sen fria resten av kvällen. 
 
Det var första dagen, nu ska jag ta något att dricka och chilla i solen ett tag, hade bra!

Pokpokhejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0